Oct 9, 2014

LİSELİ LGBTİ’LER G ZONE’A KONUŞTU

Gey blogger Kaan Arer, Liseli LGBTİ oluşumuyla görüştü.
Ağustos ayında “Sıcakları Koliliyoruz” ve “Pikniğe bekleriz şekerim” sloganları Twitter’da dönmeye başladı. Gökkuşağı renklerinden bir ağacın bulunduğu çok tatlı bir afişleri vardı. İnsan haliyle merak ediyor “Kim bu Liseli LGBTİ grubu?” diye. “Kimler yönetiyor?””Kimler tarafından kurulmuş?”  “Bir destekçileri var mı?” ”Sadece liseli gençler mi?” Eğer öyleyse, “O zaman bu çocuklar nasıl bu kadar organize olabildiler?” gibi aklıma bir sürü soru üşüştü.
Eğer gerçekten varsa ve faal ise liseli bir LGBT grubun olması kadar güzel bir şey olamaz. Tam da kendini kabul etme çağında gençlerin gideceği, kendini yalnız ve yanlış hissetmemesi için doğru bilgileri alabileceği bir yer olur. Orada büyük ihtimal akranlarıyla tanışacak, tartışacak ve ne kadar doğru öğrenirse o kadar bilgili bir şekilde öz güvenini besleyecek.
Liseli LGBT’lerin 22 Ağustos Cuma günü piknikleri vardı, ben de bir e posta yollayarak onlarla tanışmak istediğimi belirttim. Bana cevap yazan Emre’ye “Yetkili kişiyle görüşmek istiyorum, o sen misin?” dediğimde “Yatay bir örgütlenme içindeyiz bu yüzden grubumuzun bir yetkilisi bulunmuyor.” demişti. Bu cevap bana oldukça profesyonelce geldi, böyle bir şey beklemiyordum. Bu çocuk acaba liseli mi ki diye düşündüm!
Bloglarında yer alan kuruluş metni oldukça ilgi çekici. Siyasi bir duruşun yanı sıra özgürce toplumsal kültürün iki yüzlülüğüne isyan ediyorlar. “Aileden, sokaktan başlayıp, okulda devam eden, eğitim hayatımızı gasp eden homofobiye, bifobiye, transfobiye karşı; birlik olma, örgütlenme, ses çıkarma kararı aldık… Koridorlar gökkuşağı olana kadar, kitaplardan renklerimiz saçılana kadar, eşit koşullarda, parasız, anadilde eğitim hakkımızı alıncaya kadar mücadelemiz sürecek!”
Bu arada röportaja Erkan ile Büşra gelip tüm sorularımı açık yüreklilikle cevapladılar. Tam da beklediğim gibi fikir sahibi, vizyonel, ayakları yere basan, hayalleriyle dünyanın dönme hızına ivme katan bireylerle karşılaştım. Bu gençler o kadar hevesli ve cesurlar ki geleceği ellerinden kaçırma şansları yok. İkisine de çok teşekkür ediyorum, röportaj haricinde de aklıma takılan tüm konuları onlara sordum. 
Bu röpörtajın tamamı sadece G ZONE Dergi EKİM SAYISINDA… Okumak için TIKLAYIN

No comments:

Post a Comment